blog

بوستر پمپ آتش نشانی ساخت و اجرا با نازلترین قیمت

بوستر پمپ آتش نشانی

بوستر پمپ آتش نشانی

بوستر پمپ آتش نشانی رایان اطفاء

بوستر پمپ چیست ؟

به طور کلی کلمه بوستر به معنی تقویت کننده است و بوستر پمپ که جزئی از تجهیزات آتش نشانی می باشد به یک یا مجموعه ای از چند الکتروپمپ گفته می شود که برای اطفای حریق و تأمین آب مصرفی و فشار آب مورد نیاز برای سیستم آبرسانی یا آتش نشانی در ساختمان های بلند مرتبه، مصارف خانگی، صنعتی و کشاورزی و … توسط لوله کشی های مورد نیاز و دیگر تجهیزات مربوطه بر روی شاسی مناسب به صورت موازی به یک دیگر متصل می شوند. ساخت بوستر پمپ آتش نشانی هم در داخل و هم در خارج از ایران ساخته می شوند و تولید کننده بوستر پمپ در واقع مونتاژ کننده آن می باشد که اجزای بوستر پمپ را در کنار هم مونتاژ می کند.

بوستر پمپ آتش نشانی

در مکان‌هایی که شبکه آب شهری قادر به تأمین فشار مناسب برای سیستم اطفا حریق نباشد، بایستی از بوستر پمپ آتش‌ نشانی برای تأمین فشار استفاده کرد. از همین رو در ساخت‌وسازهای جدید در شهرها و در اجرای پروژه‌های بلند مرتبه، برای بالا بردن سطح ایمنی کار وجود بوستر پمپ برای سیستم اطفا حریق حیاتی است.

بوستر پمپ آتش نشانی چیست؟

در زمان بروز حادثه در وسعت زیاد نیاز به اطفای حریق با سرعت بیشتری می باشد. در این زمان استفاده از ابزارهایی چون هلی کوپتر آتش نشانی و بوستر آتش نشانی بسیار ضروری و حیاتی می باشد.

بوستر پمپ آتش نشانی یکی از انواع بوستر پمپ‌هایی است که در ساختمان‌ها و صنایع برای جلوگیری از افت فشار آب مورد استفاده قرار می‌گیرد. این بوسترها از یک یا چند پمپ تشکیل شده‌اند که به صورت موازی به یکدیگر متصل شده‌اند. به‌طوری‌که این پمپ‌ها توانایی  ایجاد دبی و فشار مورد نیاز برای یک سیستم آتش‌نشانی با حداقل مصرف انرژی و راندمان بالا را دارند.

پمپ‌های مورد استفاده در بوستر از طریق کلکتورهایی به صورت موازی به یکدیگر وصل شده‌اند تا با کاهش فشار سیستم آتش‌نشانی، یک یا چند پمپ به صورت نوبتی شروع به کار کنند و در صورت افزایش فشار سیستم آتش‌نشانی پمپ‌ها به همان ترتیبی که استارت خورده بودند خاموش می‌گردند.

بر مبنای استاندارد N.F.P.A ظرفیت بوستر پمپ‌ها، در آپارتمان‌های مجهز به جعبه آتش‌نشانی بر مبنای مصرف 50 گالن آب در دقیقه، برای هر یک  از جعبه‌ها است.

انواع بوسترهای پمپ آتش نشانی

بوسترهای آتش نشانی از نقطه‌نظر دقت در ثابت نگه‌داشتن فشار خروجی آب به دو نوع طبقه‌بندی می‌شوند.

  1. بوستر پمپ آتش نشانی ساده (دور ثابت): در طراحی این نوع بوستر از دو یا چند الکترو پمپ اصلی و یک پمپ رزرو  استفاده شده است و در صورتی که یکی از پمپ‌ها خراب شود، پمپ رزرو وارد مدار می‌گردد تا وقفه‌ای در کارکرد سیستم ایجاد نشود و فشار افت پیدا نکند. بدون شک این بوستر برای سیستم اطفای حریق مناسب‌تر است؛ زیرا در مدت زمان مشخصی فشار آب را در میزان قابل قبولی نگه می‌دارد.
  2. بوستر پمپ آتش نشانی پیشرو (جوکی دار) یا دور متغیر: در طراحی این بوستر علاوه بر یک یا چند الکتروپمپ اصلی، از یک جاکی پمپ (پمپ پیشرو) نیز استفاده شده است. وظیفه جوکی پمپ، جبران افت فشار ناشی از نشت آب در سیستم لوله‌کشی آتش‌نشانی است. فشار جوکی پمپ با فشار پمپ اصلی برابر است؛ ولی دبی آن کمتر از دبی پمپ‌های اصلی است.

قیمت بوستر آتش نشانی

فاکتورهای زیادی مانند: کیفیت شیرآلات و اتصالات، قدرت و توان الکتروپمپ‌ها، کیفیت و اصالت مدار فرمان، چگونگی مونتاژ پمپ‌ها و کلکتورها، کیفیت تابلو برق، برند بوسترها و… در تعیین قیمت این محصول دخیل هستند.

ساخت بوستر پمپ آتش نشانی قیمت استثنایی

شرکت های آتش نشانی برای ساخت بوستر پمپ آتش نشانی قیمت های متفاوتی را ارائه می دهند. دلیل تفاوت قیمت این است که لوازم مورد استفاده برند ها و کیفیت های متفاوتی دارند. این محصول به صورت دور ثابت تولید و عرضه می شوند دلیل آن هم این است که در هنگام وقوع حادثه و آتش سوزی سیستم اطفا با تمام توان و در کوتاه ترین زمان آماده شود.

اجزای بوستر پمپ آتش نشانی

اجزای اصلی آن عبارت اند از:
۱- الکتروپمپ ها: در این محصول سه تا پمپ طراحی می شود که یکی از آن ها کوچکتر از دوتای دیگر می باشد و جوکی پمپ نام دارد. از جوکی پمپ در مواقعی که افت فشار در سیستم وجود دارد یا نشتی در سیستم بوجود می آید استفاده می شود تا انرژی کمتری مصرف شود.
۲- شاستی اصلی: همانطور که از اسمش مشخص است تمامی تجهیزات بوستر پمپ بر روی شاستی پیاده سازی می شود تا بدون آسیب جابجایی را بتوان انجام داد. البته مزیت دیگر شاستی نگه داشتن اجزای بوستر پمپ به شکل زیبا در کنار هم می باشد.
۳- کلکتور های مکش و رانش: اجزای کلکتور های مکش و ثابت عبارت انداز: شیر فلکه، شیر خودکار، صافی، لرزه گیر و … .

بوستر پمپ چیست و اجزای بوستر پمپ رایان اطفا

قیمت دیزل پمپ آتش نشانی به دلیل تجهیزات اضافی نصب شده، نسبت به بوستر پمپ خانگی متفاوت می باشد. بوتر پمپ آتش نشانی انواع مختلف دارد اما شما عزیزان می توانید نسبت به مکانی که می خواهید از این محصول استفاده کنید، مدل مختص همان مکان را تهیه کنید. مشخصات یک نمونه از پمپ آتش نشانی در قالب فایل pdf برای شما عزیزان قرار داده شده است. در خصوص خرید و یا مشاوره می توانید با کارشناسان شرکت رایان اطفا در ارتباط باشید. کاتالوگ زیر از برند پمپیران می باشد.

۴- تابلو فرمان و کنترل: برای کنترل کردن و هدایت آب از بوستر پمپ به مکان مورد نظر باید شرایط را در نظر بگیریم. به همین علت در بوستر پمپ ها تابلو برق و تابلو فرمان گذاشته می شود. تابلو فرمان عملکرد بوستر پمپ را تحت کنترل دارد و همچنین راندمان دستگاه را هم کنترل می کند.
۵- تجهیزات کنترل فشار: یکی از این تجهیزات پرشر سوئیچ می باشد که با توجه به فشار داخلی در لوله ها به پمپ ها دستور می دهد. خوب است که بدانید با تنظیم اختلاف فشار 0/5 بار با هر پمپ می توان دبی و فشار مدار بوستر پمپ را در شرایط بهینه نگهداری کرد.

اجزای بوستر پمپ و ساخت بوستر پمپ آتش نشانی رایان اطفا

جهت مشاوره و خرید با شماره 02144288682 تماس بگیرید.

بوستر پمپ چیست ؟

به طور کلی کلمه بوستر به معنی تقویت کننده است و بوستر پمپ به یک یا مجموعه ای از چند الکتروپمپ گفته می شود که برای تأمین آب مصرفی و فشار آب مورد نیاز برای سیستم آبرسانی یا آتش نشانی در ساختمان های بلند مرتبه، مصارف خانگی، صنعتی و کشاورزی و … توسط لوله کشی های مورد نیاز و دیگر تجهیزات مربوطه بر روی شاسی مناسب به صورت موازی به یک دیگر متصل می شوند.
بوستر پمپ ساخت کدام کشور است ؟
ساخت بوستر پمپ آتش نشانی هم در داخل و هم در خارج از ایران ساخته می شوند و تولید کننده بوستر پمپ در واقع مونتاژ کننده آن می باشد که اجزای بوستر پمپ را در کنار هم مونتاژ می کند.

Summary
Review Date
Reviewed Item
Fire pump booster
Software Name
all in one plugin
Software Name
web
Software Category
web

1 دیدگاه در “بوستر پمپ آتش نشانی ساخت و اجرا با نازلترین قیمت

دیدگاهتان را بنویسید