blog

شارژ کپسول آتش نشانی با حمل رایگان – لیست قیمت 1402

شارژ کپسول آتش نشانی رایان اطفا

شارژ کپسول آتش نشانی

شارژ کپسول آتش نشانی در شرکت رایان اطفاء که یک مرکز شارژ کپسول آتش نشانی می باشد در کلیه مناطق تهران به همراه حمل و نقل رایگان انجام می پذیرد. کپسول آتش نشانی این وسیله مهم به عنوان یکی از ضروری‌ترین و مهم‌ترین لوازم ایمنی برای تمامی مراکز و ساختمان‌ها به شمار می‌رود. به همین جهت نحوه استفاده و نگهداری از این محصول امر بسیار مهمی است. شارژ کپسول آتش نشانی یکی از نکات مهمی است که همواره باید به آن توجه شود.

در ادامه به شما می گوییم که چگونه کپسول آتش نشانی تان شارژ می شود و چگونه می توانید از خدمات ما بهره مند شوید و کپسول خود را شارژ نمایید. پس با ما همراه باشید.

به طور کلی بیا چندبار استفاده از کپسول آتش نشانی باعث می‌شود تا کپسول کارایی خود را برای حوادث بعدی از دست بدهد و در مهار آتش عملکرد خوبی نداشته باشد. در این صورت لازم است تا به صورت دوره‌ای عملیات شارژ کپسول آتش نشانی انجام شود. اگر از کپسول آتش نشانی خود استفاده نکردید هم لازم است هر یک تا دو سال یکبار آن را شارژ مجدد نمایید چرا که بدون استفاده ماندن کپسول آتش نشانی باعث می شود که پودر درون آن کلوخه شود و دیگر قابل استفاده نباشد و در هنگام نیاز نتوان از آن استفاده کرد.

اگر کپسول شما استفاده شده و یا بیش از دو سال از آخرین شارژ آن می گذرد نیاز است تا آن را شارژ مجدد نمایید. برای اینکار کافیست با شماره هایی که در ادامه قرار دادیم تماس بگیرید و محل خودتان را به کارشناسان ما اعلام نمایید. کارشناسان ما بلافاصله با اعزام نیرو به محل شما کپسول شما را شارژ مینمایند. در اینجا شما فقط هزینه شارژ را می پردازید و کلیه امور مربوط به حمل و نقل کاملا رایگان می باشد.

همین الان با کارشناسان ما در شرکت تماس بگیرید و کپسول خود را سریعا شارژ نمایید:

فیلم نحوه شارژ کپسول آتش نشانی

 

شارژ کپسول اتش نشانی

همان‌طور که گفته شد کپسول آتش نشانی یکی از  مهم‌ترین تجهیزات ایمنی برای هر ساختمانی به شمار می‌رود. بنابراین وجود یک یا چند کپسول آتش نشانی در محل کار یا آپارتمان و منازل امری واجب و ضروری است. اما همان‌طور که گفته شد کپسول آتش نشانی نیازمند تعویض و شارژ مجدد است. از این رو برای آشنایی با مراحل تعویض و شارژ کپسول‌های آتش نشانی توصیه می‌شود اطلاعات کافی از طریق مراکز معتبر یا افراد متخصص در این زمینه کسب کنید تا از حوادث ناگوار و آتش سوزی جلوگیری کنید.

شارژ تخصصی کپسول های آتش نشانی

همان‌طور که پیش‌تر به آن اشاره شد کپسول‌های آتش نشانی اگر در مدت کوتاهی مورد استفاده قرار بگیرند یا زمانی که کارایی خود را به هر طریقی از دست بدهند به شارژ مجدد نیاز پیدا می‌کنند. در این صورت لازم است تا با مراحل شارژ آن آشنا شویم. به طور کلی نحوه شارژ کپسول آتش نشانی نسبتا ساده و آسان است. البته به این نکته توجه داشته باشید که هر مدل کپسول آتش نشانی مراحل شارژ متفاوتی دارند. در ادامه متن با ما همراه باشید تا با این مراحل آشنا شوید.

روش های شارژ کپسول آتش نشانی

  • گام اول در شارژ این کپسول‌ها این است که شما از نوع آن و محتویات درون آن آگاه باشید. به عنوان مثال کپسول‌های کلاس a محتویات آن همراه با آب است و سایر کلاس‌ها ( b، c، d و …) نیز دارای دستورالعمل مخصوص خود هستند. بنابراین این نکته بسیار مهم است؛ زیرا اگر به طور اشتباه درون کپسول آب را با گاز پر کنیم بسیار خطر آفرین است. در این مرحله پس از شناخت محتوای آن کپسول را به طور کامل تخلیه و شیر آن را جدا می‌کنیم.
  • گام دوم در شارژ کپسول آتش نشانی چک کردن و تمیز کردن کل کپسول است. برای این کار تمامی قسمت‌های کپسول از جمله مخزن، شیلنگ، اهم فشار و … را کاملا تمیز کنید و سپس چک کنید که اهرم و حلقه پمپ سالم باشند. در صورت مشاهده هرگونه خرابی و سوراخ آن را ترمیم کنید. حتی می‌توانید این کار را با کمک دستگاهی به نام دستگاه نشت یاب انجام دهید تا کاملا مطمئن شوید.
  • در گام بعدی به یک دستگاه نیاز دارید که مواد و محتویات کپسول را (آب، گاز، ماده خشک، کربن دی‌اکسید و…) تحت فشار وارد مخزن کند. دقت کنید که میزان موادی که مورد استفاده قرار می‌گیرد نیز در شارژ کپسول بسیار اهمیت دارد و باید مطابق وزن تعیین شده برای مخزن باشد.
  • و در نهایت پس از انجام مراحل فوق یک پلمپ نو بر روی ضامن نصب می‌شود و یک برچسب شارژ مجدد بر روی آن قرار می‌گیرد.

نکته آخر این است که اگر کپسول بسیار فرسوده و قدیمی شده است توصیه می‌شود آن را از رده خارج کنید و یک کپسول آتش نشانی جدید خریداری کنید.

هزینه شارژ کپسول آتش نشانی

کپسول‌های آتش نشانی با توجه به نوع مواد تشکیل‌دهنده آنها در فواصل زمانی مختلفی شارژ می‌شوند. کپسول‌های پودری در صورت استفاده‌ نشدن باید هر یک سال یکبار شارژ شوند و کپسول‌های گازی CO2   را هر 2 سال یک‌بار باید شارژ نمود. دقت نمایید که تاریخ شارژ بر روی محفظه کپسول به طور واضح نوشته شده باشد.

قیمت شارژ کپسول آتش نشانی شامل مواردی مانند قیمت مواد (پودر، فوم و گاز) بکار رفته در آن و اجرت  (دستمزد) است. همچنین بزرگی و کوچکی کپسول در میزان هزینه آن دخیل است. ولی به طور کلی هزینه شارژ با مواد پودری و گازی، آب و گاز  نسبت به گاز CO2  گران‌تر است.

لیست قیمت و هزینه شارژ کپسول آتش نشانی در سال ۱۴۰2

همان‌‌طور که گفته شد تنها خرید و تهیه کپسول آتش نشانی برای حوادث کافی نیست. این کپسول‌ها به صورت دوره‌ای نیاز به شارژ مجدد و بازرسی دارند. در ادامه به بررسی هزینه شارژ کپسول آتش نشانی در سال ۱۴۰2 می‌پردازیم.

مبلغ شارژ پودر ، گاز و اجرت به تومان به صورت زیر است:

  • کپسول ۱ کیلوگرمی: 81,000
  • کپسول ۲ کیلوگرمی: 117,000
  • کپسول ۳ کیلوگرمی: 163,000
  • کپسول ۴ کیلوگرمی: 213,000
  • کپسول ۶ کیلوگرمی: 295,000
  • کپسول ۱۲ کیلوگرمی: 485,000
  • کپسول ۲۵ کیلوگرمی: 999,000
  • کپسول ۵۰ کیلوگرمی: 1930,000
  • کپسول ۱۰۰ کیلوگرمی: 3,465,000
  • کپسول ۲۵۰ گرمی: 7,804,000

مبلغ شارژ کربن‌دی‌اکسید به تومان به شرح زیر است:

  • ۲ کیلوگرمی: 98,500
  • ۳ کیلوگرمی: 121,000
  • ۴ کیلوگرمی: 145,500
  • ۵ کیلوگرمی: 163,500
  • ۶ کیلوگرمی: 205,400
  • ۱۰ کیلوگرمی: 297,000
  • ۱۲ کیلوگرمی: 357,000
  • ۳۰ کیلوگرمی: 747,000

چه زمانی باید کپسول آتش نشانی را شارژ نماییم؟

به طور کلی اگر از کپسول آتش نشانی خود استفاده نکرده‌اید لازم است تا به صورت سالانه آن را شارژ کنید. همه کپسول‌ها را به صورت ماهانه مورد بررسی قرار دهید تا از وضعیت بدنه و سایر تجهیزات آن آگاه شوید. در صورتی که وزن کپسول کاهش یافته باشد نیاز به شارژ مجدد دارد. همان‌طور که در بالا به آن اشاره شد تمامی کپسول‌ها هر سال نیاز به شارژ دارند. البته این نکته قابل ذکر است که کپسول‌های بیوورسال هر ۵ سال و کپسول‌های CO2 هر دوسال به شارژ مجدد نیاز دارند.برای انجام شارژ کپسول آتش نشانی بهتر است کپسول را به یک شرکت مطمئن و معتبر که مجوز این کار را دارند بسپارید.

کپسول آتش نشانی چگونه شارژ می شود؟

خود شارژ کپسول آتش نشانی هم دارای اصول و قواعد خاص خودش می باشد که با رعایت و دانستن این نکات می توانید به راحتی از کپسول آتش نشانی خود نگهداری نمایید. به این خاطر که کپسول آتش نشانی جزو اصلی‌ترین ابزارهای اطفاء حریق به شمار می‌روند، بایستی هر چند وقت یکبار بررسی شوند. دلیل این امر هم این است که کپسول آتش نشانی طی یک مدتی بنا به دلایل متعددی مواد درونی خود را از دست می‌دهند. به طور مثال چنانچه مواد تشکیل دهند کپسول آتش نشانی آب باشد به دلیل تبخیر امکان دارد قسمتی از آن از دست برود. از این رو نحوه شارژ کپسول آتش نشانی بسیار اهمیت دارد.

جهت شارژ کپسول آتش نشانی باید به مراکز شارژ کپسول آتش نشانی مراجعه کنید و یا در صورتی که تخصصی در این خصوص دارید، می‌توانید شخصا این کار را انجام دهید. پروسه شارژ کپسول آتش نشانی بسیار راحت بوده و تنها در چند مرحله صورت می‌پذیرد.

در دو صورت برای شارژ کپسول های آتش نشانی اقدام باید اقدام کرد. اول بعد از استفاده از آن حتی به مقدار کم و دیگری بعد از انقضای مدت تعیین شده از گذشت شارژ قبلی است. در ادامه مطلب به توضیح فرایند نحوه شارژ کپسول آتش نشانی خواهیم پرداخت.

شارژ کپسول آتش نشانی در محل

یکی از خدمات شرکت رایان اطفا شارژ کپسول آتش نشانی در محل می باشد. در صورتی که سازمان یا اداره یا شرکت هستید کافی است با کارشناسان ما تماس بگیرید تا هر چه سریعتر نسبت به اعزام تجهیزات شارژ در محل شما اقدام نمایند. شما می توانید با سرعت و همچنین با حمل رایگان کپسول خود را شارژ نمایید.

شناسایی نوع کپسول آتش نشانی

در مرحله نخست نحوه شارژ کپسول آتش نشانی باید نوع کپسول تعیین شود و نسبت به همان نوع برای شارژ اقدامات لازم انجام گیرد. در اینجا کلاسA    کپسول‌های آتش نشانی مدنظر است که با آب پر می‌شوند. ولی انواع دیگر کلاس‌های خاموش کننده از جمله A, b, C  از انواعی هستند که با مواد شیمیایی خشک پر می‌شوند. از این رو اینکه کپسول‌های آتش نشانی از چه نوعی پر می‌شوند بسیار حائز اهمیت است تا بدون خطر باشند.

تخلیه کپسول آتش نشانی

در این مرحله از نحوه شارژ کپسول آتش نشانی باید به صورت کامل کپسول را تخلیه کرد. در صورتی که حتی در گذشته از کپسول استفاده شده است، باز هم ممکن است که اندکی از مواد در داخل آن وجود داشته باشد. به همین خاطر می‌بایست با نگه داشتن ضامن تمامی مواد درون کپسول تخلیه گردد.

تمیز کردن و بازبینی ظاهری

درون کپسول می‌بایست بعد از تخلیه آن کاملا تمیز شود. این کار به این علت انجام می‌گیرد که آخرین ناخالصی‌ها هم تخلیه گردد و کپسول برای شارژ شدن آماده شود. همچنین بخش‌های بیرونی کپسول از جمله سیلندر، اهرم، شیلنگ و… نیز می‌بایست تمیز شوند.

بعد از پاک‌سازی کامل کپسول، می‌بایست نازل اهرم و حلقه پلمپ را مورد بررسی قرار داد تا مشکلی نداشته باشد. اگر قطعات کپسول پوسیده باشند، می‌بایست به محض مشاهده تعویض شوند. در شرایطی که امکان دارد از کپسول‌ها برای چند ماه و یا حتی چند سال استفاده نکرد، باید مرتبا قطعات آن را بازرسی نمود.

تست کپسول

بعد از انجام تمام این مراحل، چنانچه موعد تست هیدرو استاتیک کپسول آتش نشانی رسیده باشد، باید کپسول را طبق دستورالعمل و استانداردهای مربوطه تست کرد و از سالم بودن آن مطمئن گردید.

عمل شارژ کپسول آتش نشانی

در فرآیند نحوه پر كردن كپسول آتش نشاني یا در اصطلاح شارژ کپسول آتش نشانی، در این مرحله نسبت به نوع کپسول آتش نشانی، باید با مواد مناسب برای شارژ کپسول اقدام کرد و توسط دستگاه‌های ایمن مقدار گاز مناسب به درون آن تزریق شود. در نحوه شارژ کپسول آتش نشان میزان فشار مناسب و مقدار مناسب مواد بسیار دارای اهمیت است. fireade2000 موادی است که با اکثر کپسول‌ها سازگاری دارد.

ثبت مشخصات بر روی کپسول

در انتهای مرحله و بعد از شارژ کامل، می‌بایست به لحاظ ظاهری کپسول کاملاً پاک‌سازی شود و تاریخ شارژ آن به همراه تاریخ شارژ بعدی و همچنین مشخصات شرکتی که کپسول را شارژ کرده است به صورت برچسب بر روی کپسول نصب شود. چنانچه به لحاظ ظاهری کپسول آسیب دیده باشد، باید کپسول آتش نشانی جدیدی تهیه شود.

لیست شرکت های مجاز شارژ کپسول آتش نشانی

از جمله شرکت های مجاز شارژ کپسول آتش نشانی در تهران می توان از شرکت رایان اطفا و شرکت آرمان فایر نام برد. این شرکتها سالها و با تجربه خیلی زیاد در زمینه شارژ کپسول آتش نشانی در تهران و کلیه مناطق تهران فعالیت می کنند.

کپسول آتش نشانی را در کجا می‌توانیم شارژ کنیم؟

با توجه به مراحل گفته شده در حوزه شارژ کپسول آتش نشانی به نظر می‌رسد که کار آسانی باشد. اما به طور کلی توصیه می‌‌شود تا برای انجام این عملیات از افراد متخصص و کارشناسان خبره در این حوزه کمک بگیرید، چرا که انجام این عملیات ممکن است خطرناک باشد. برای شارژ مجدد کپسول اطفا حریق توصیه می‌شود به مراکز و شرکت‌های معتبر دارای مجوز رسمی از سازمان آتش نشانی مراجعه کنید. برخی از ادارات آتش نشانی نیز عملیات شارژ مجدد را انجام می‌دهند. یکی از مراکز مهم و بسیار قدیمی و با تجربه در تهران و حومه شرکت رایان اطفاء ایرانیان می باشد که می توانید به راحتی و با سرعت نسبت به شارژ کپسول آتش نشانی خود به همراه حمل رایگان اقدام نمایید.

شارژ کپسول‌های آتش نشانی، به طور مداوم در فاصله‌های زمانی معین و یا پس از مصرف باید انجام گیرد. بخصوص در هتل‌ها، ادارات، فروشگاه‌ها و… حتماً بایستی کپسول‌ها چک شوند تا درصورتی‌که زمان شارژ آنها فرارسیده باشند نسبت به شارژ آنها اقدام گردد. کپسول‌های آتش نشانی انواع مختلفی مانند پودری، فوم، گاز و مایع دارند و هرکدام از اینها به روش‌های مختلفی شارژ می‌شوند. در نتیجه هزینه شارژ کپسول آتش نشانی متغیر است.

چگونه متوجه شویم که کپسول آتش نشانی به شارژ نیاز دارد؟

بهتر است برای ایمنی بیشتر کپسول‌ها را هر ماه یک‌بار مورد بررسی قرار دهیم.

  • کپسول‌هایی که در بدنه آنها مانومتر وجود دارد باید عقربه مانومتر در محدوده تعیین شده قرار داشته باشد و اجزاء کپسول (اهرم، پلمپ، شیلنگ و بدنه) از نظر ظاهری مشکلی نداشته باشند.
  • اگر حتی یک‌بار از کپسول استفاده کرده باشید به‌طوری‌که مواد داخل آن تمام نشده باشند. نیاز است حتماً دوباره شارژ گردد.
  • اگر محلی که کپسول در آنجا نصب شده است بسیار گرم و یا بسیار سرد باشد و یا همراه با رطوبت باشد، بهتر است برای اطمینان از سلامت کپسول، در فواصل زمانی کوتاه‌تری اقدام به شارژ آن کنید.

فشار کپسول آتش نشانی چقدر باید باشد؟

به طور کلی لازم است تا هر ماه یک بازرسی کامل از کپسول آتش نشانی صورت بگیرد. یکی از موارد ضروری و مهم در این بازرسی‌ها معاینه و بررسی درجه فشار کپسول است. درجه فشار در واقع نشان دهنده مواردی از جمله تخلیه نشدن واحدیا بیش از حد شارژ شدن آن است. برای استفاده بهینه از کپسول عقربه باید روی قسمت سبز قرار بگیرد.

جمع‌بندی‌

در این مقاله به بررسی مراحل شارژ کپسول آتش نشانی و زمان مناسب آن، هزینه انجام این کار و میزان درجه فشار کپسول آتش نشانی آشنا شدید. به طور کلی نحوه شارژ و انجام عملیات آن امری پیچیده نیست اما برای پیشگیری از خطرات احتمالی توصیه می‌شود که این کار را با کمک افراد متخصص در مراکز معتبر دارای مجوز رسمی از سازمان آتش نشانی کشور انجام دهید. دقت کنید که کپسول‌های آتش نشانی باید هرماه معاینه شوند و در صورتی که وزن آن‌ها کاهش یافته باشد به شارژ مجدد نیاز دارند.

Summary
Review Date
Reviewed Item
Fire extinguisher
Author Rating
51star1star1star1star1star
Software Name
all in one plugin
Software Name
web
Software Category
web