blog

رتبه بندی خاموش کننده ها در صنعت آتش نشانی

خرابی مانومتر کپسول - رایان اطفا

رتبه بندی خاموش کننده ها

از رتبه بندی خاموش کننده ها (کپسول های آتش نشانی) برای تعیین اینکه کدام گروه از حریق ها را می توان با کدام خاموش کننده ها به طور مؤثر و ایمن کنترل کرد استفاده می شود. در ضمن رتبه‌بندی، راهنمایی را در خصوص اندازه حریقی که توسط خاموش کننده می تواند کنترل گردد را فراهم می‌آورد.

به تمامی خاموش کننده ها یک رتبه گروهی اختصاص می‌یابد. به خاموش کننده های حریق های گروه A رتبه عددی از A 1 تا A 40 داده می‌شود که بر مبنای یک مقیاس نسبی می باشد. به عنوان مثال، خاموش کننده های A 4 حریقی را می تواند کنترل کند که از لحاظ اندازه دو برابر حریقی است که توسط خاموش کننده ی A 2 کنترل می‌شود.

همچنین بخوانید: مقررات مربوط به خاموش کننده ها

به خاموش کننده های گروه B رتبه عددی از B 1 تا B 640 اختصاص می‌یابد که بر مبنای فوت مربع حریقی است که آنها می‌توانند کنترل کنند. با خاموش‌کننده B 10 می‌توان حریق به اندازه ۱۰ فوت مربع (0.9 متر مربعی) را اطفاء کرد.

کپسول آتش نشانی رایان اطفاء

جهت شارژ کپسول خود اینجا را کلیک کنید.

آزمایش‌های حریق برای خاموش کننده های گروه A با استفاده از چوب و تراشه های چوب انجام می‌شود. خاموش کننده های گروه B بر اساس حریق های n-هپتان در مخزنی با عمق ۲ اینچ آزمایش می‌شوند. آزمایش حریق در خصوص خاموش کننده های گروه C انجام نمی‌گیرد بلکه این خاموش کننده ها از لحاظ عدم هدایت الکتریسیته آزمایش می‌شوند.

در مورد خاموش کننده های گروه D، آزمایش‌های ویژه‌ای با استفاده از مواد قابل احتراق خاص انجام می‌شود.

بزرگ ترین آزمایش‌ خاموش کننده قابل حمل UL و FM می باشند. در ایالات متحده، خاموش کننده های مورد استفاده در محیط های صنعتی باید حداقل سالیانه و ترجیحاً توسط هر دوی این سازمان ها تأیید شده باشند.

جهت مشاوره و خرید با شماره 02144288682 تماس بگیرید.

Summary
Review Date
Reviewed Item
Rating of extinguishers
Author Rating
51star1star1star1star1star
Software Name
all in one plugin
Software Name
web
Software Category
web

1 دیدگاه در “رتبه بندی خاموش کننده ها در صنعت آتش نشانی

دیدگاهتان را بنویسید