blog

حفاظت از روزنه های آتش با درب های ضد حریق

حفاظت از روزنه های آتش

حفاظت از روزنه های آتش

حفاظت از روزنه های آتش یکی از موارد مهمی است که در هنگام ساخت و ساز ساختمان ها و منازل مسکونی و همچنین سایر سازه ها باید به آن توجه کرد. چرا که بسیاری از آتش سوزی زبانه کشیده و وارد منازل و سایر واحدهای مسکونی و تجاری می شود. در ادامه تجهیزات ایمنی و روشی را که به ما کمک می کند تا حد خیلی زیادی از بروز روزنه های آتش به داخل ساختمان جلوگیری کنیم معرفی می کنیم.

استفاده از درب ضد حریق

دو نوع حفاظت اصلی در خصوص روزنه های موجود در دیوارهای آتش وجود دارد؛ موانع فیزیکی (نظیر درب های آتش) و دمپرهای حریق موثرترین حفاظت می باشند. درب های آتش عموماً درب هایی افقی هستند که روی غلتک هایی سوار شده و از یک ریل معلق می شوند. این درب ها به صورت افقی حرکت می‌کنند تا روزنه‌های ایجاد شده در دیوار آتش را ببندند.

درب های غلطکی بالاسری به صورت عمودی در محل شان قرار می‌گیرند. در جاهایی که نوار نقاله از میان دیوار آتش عبور می‌کند درب های آتش (Fireproof door) ویژه ای ممکن است نصب شود. روش دیگر حفاظت از این روزنه ها، سیستم های نصبی نظیر سیستم اسپری آب می باشد.

رایان اطفاء / درب ضد حریق

برای حفاظت از روزنه های ایجاد شده در دیوار آتش در اثر عبور لوله ها، کابل ها و کانال ها، گزینه‌های دیگری موجود باشد تا از حفظ و یکپارچگی دیوار آتش اطمینان حاصل شود (نظیر بتونه های مقاوم در برابر حریق). روزنه های حفاظت نشده در دیوار آتش، مسیری را برای حرکت حریق فراهم می‌آورد تا از دیوار آتش عبور کند.

در مکانیسم آزاد شدن درب‌های آتش، زنجیر زود ذوب شونده ای وجود دارد که در زمان رسیدن دما به حد معینی در یک محل، درب به صورت خودکار بسته شود. بسته شدن اکثر دربهای حریق در اثر وزن خود درب یا در اثر وزن مکانیسم بسته شونده صورت می‌گیرد. ضروری است که زنجیره‌های زود ذوب شونده به طور مناسب نصب شده و در معرض گرمای انتقالی هر دو سمت دیوار قرار گیرند.

در ضمن درب ها ممکن است به مکانیسم های فعال کننده ای تجهیز شوند که به سیستم های نصبی اطفاء حریق ارتباط داده شده باشند. در جایی که ممکن است مایعات قابل اشتعال یا قابل احتراق وجود داشته باشد، زیر درب ها باید لبه ها یا محدود کننده هایی نصب شود تا از عبور این مایعات از زیر درب ها جلوگیری شود. در نواحی با خطر زیاد، درب های حریق ممکن است در دو سمت روزنه نصب شوند.

رایان اطفاء / در ضد حریق

یکی از متداول‌ترین مشکلاتی که باعث می‌شود درب های حریق به طور مناسبی عمل نکنند، قرارگیری موانع در مسیر درب است. انبارش و استقرار تجهیزات در مجاورت درب حریق باید به حداقل برسد. بررسی ها باید به طور منظم انجام گردد تا اطمینان حاصل شود که هیچ شی ای در مسیر درب قرار نگرفته است.

درب های آتش نباید رنگ آمیزی شوند. هر زمان که تاسیسات در عملکرد معمول به سر نمی‌برد، درب های حریق باید به صورت دستی بسته شوند. این موضوع در زمانی که هیچ سرویس حفاظتی یا امنیتی در تاسیسات وجود ندارد اهمیت ویژه ای پیدا می کند.

جهت خرید و یا مشاوره با شماره 02144288682 تماس بگیرید.

Summary
Review Date
Reviewed Item
Protection of fire openings
Author Rating
51star1star1star1star1star
Software Name
all in one plugin
Software Name
web
Software Category
web

دیدگاهتان را بنویسید